دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 289285
۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹

امام جمعه شهرکرد حجاب وعفاف را مسیر رسیدن به کمال انسانیت دانست و گفت: حجاب از سنت های لایتغیرپیامبر و ائمه اطهار(ع)است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف و تاکید اسلام بر این امر اظهارداشت: اصل مسئله حجاب از مسایل مهم قرآن و اسلام است که بارها نیز به آن تاکید شده است.

این استاد حوزه با تاکیدبر اینکه حجاب شیوه ثابت و سنت لایتغیر پیامبر و اهل بیت (ع)است افزود: هر انسانی اعم از زن و یا مرد که بخواهد به کمال برسد باید معتقد به عفاف و حجاب بوده و آن را دارا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری باتاکید بر اینکه حجاب و عفاف شیوه زنان به کمال رسیده است تصریح کرد: امروز باید همگان بپذیرند که کمال انسانی تنها در گرو  داشتن حجاب و عفاف است

وی حرکت در مسیر انسانیت را منوط به پایبند بودن به حجاب و عفاف ذکر کرد و ادامه داد: البته باید یادآورشد که حجاب و عفاف حد ومرز دارد و محدویتی برای زن ایجاد نمی کند؛ چه بسا بانوان زیادی که با حفظ حجاب به کمالات بالایی دست یافته اند.

امام جمعه شهر کرد در ادامه سخنان خود با در نظر گرفتن راهکارهای عملیاتی کردن حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه هرنهادی نهاد دیگر را متهم کرده و بجای اینکه به نقش آفرینی بپردازد وظیفه خود را به گردن دیگران می اندازد.

وی کار فرهنگی را در این زمینه بر روش های دیگر ارجح دانست و گفت: اجرای کارهای فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف از روش های برخورد فیزیکی تاثیرگذارتر است و باید به این مهم اهتمام ویژه داشت

این استاد حوزه تاکید کرد : البته عده ای در این زمینه به دنبال هنجارشکنی هستند که باید با این افراد به شدت مبارزه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان ساخت: در زمینه کار فرهنگی نیز همگان باید اهتمام داشته و منتظر اقدامات نهاد خاصی نباشند؛ متولیان فرهنگی  و مبلغان نیز باید در این زمینه همت کرده و متناسب با نیازهای جامعه راهکارهایی را تبیین نمایند. 

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha